تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

313


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 6
  • بازدید کل : 32627

جامعه شناسي قشرها و نابرابري اجتماعي از ديدگاه اسلام


چکیده

 

از ديدگاه اسلام، بخشي از تفاوت‏هاي اجتماعي كه از تفاوت‏هاي طبيعي سرچشمه مي‏گيرد، نه از ميان برداشتني است و نه جاي «بايد و نبايد» دارد، ولي بخش ديگري كه از فرهنگ و نظام ارزشي مردم تأثير مي‏پذيرند، مشمول «بايد و نبايد» و توصيه و تكليف است.

از جمله عواملي كه موجب نابرابري اجتماعي انسان‏ها مي‏شود، تفاوت انسان‏ها در استعدادها و لياقت‏هاست. همچنين عامل ديگري كه مي‏تواند ايجاد تفاوت كند كار و تلاش است. در صورت تحقق عدالت نيز انسان‏ها از لحاظ قدرت بدني، جسمي، روحي و همچنين روحيه تلاش و كوشش با يكديگر متفاوتند و اين كوشش و تلاش زمينه‏اي براي افزايش سرمايه مي‏گردد؛ هرچند اسلام اهرم‏هاي ديگر همچون پرداختن واجبات و مستحبات مالي را به گونه‏اي براي پيشگيري از ايجاد شكاف‏هاي طبقاتي عميق قرار داده است.

پژوهشگر ارجمند جناب آقاي داوود صفا كوشيده‏اند در اين نوشتار، جامعه‏شناسي قشرها و نابرابري اجتماعي را بررسي كنند و نتيجه پژوهشي را براي استفاده بهينه در اختيار برنامه‏سازان و تهيه كنندگان ارجمند رسانه قرار دهند. با تقدير از تلاش پژوهشگر ارجمند، اميد است اين پژوهش در برنامه‏سازي‏ها به كار آيد.


مبلغ قابل پرداخت 71,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 458

مطالب تصادفی

  • مقاله حقوق

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد